NetOnNet lanserar ny kvalitetsmärkning

Pressmeddelande från NetOnNet:
Nu sjösätter NetOnNet sin första större kommunikationsinsats sedan det blev klart att SIBA ska omvandlas till NetOnNet. Samtidigt som nya Lagershopar öppnas, runt om i landet, så vill NetOnNet berätta varför deras sätt att handla och tänka har blivit så populärt. Kampanjen innefattar bland annat den nya kvalitetsstämpeln ”Lagermärkt”.

– Lagermärkt är ett konkret sätt att manifestera vår affärsidé. Stämpeln garanterar ständigt låga priser på handplockad hemelektronik direkt från lagerhyllan, säger Carola Tiberg, reklamchef på NetOnNet.

Marknadsinsatserna kommer att rullas ut på bred front, och handlar om hur NetOnNet är ”Det naturliga sättet att handla hemelektronik”. På så vis vill man introducera NetOnNet för den del av allmänheten som tidigare inte har haft tillfälle att komma i kontakt med företaget. Bakom kampanjen står reklambyrån Garbergs som har samarbetat med NetOnNet i mer än tio år.

– Vi har följt med på hela resan från en näthandel i en källare i Borås till en framgångsrik hemelektronikkedja och det är förstås jättespännande att ta nästa steg i utvecklingen, säger Joakim Landin, projektledare och vd på Garbergs.

Kampanjen kommer att gå med rörligt material på TV och webben med start vecka 45, samt en konstant närvaro i dagspress och radio, kompletterat med utomhustavlor. Det kommer också att göras lokalt anpassade filmer och radiospottar i de nya orterna där NetOnNet löpande etablerar sig, samt i Norge där den första Lagershopen öppnas torsdagen den 10 november.

– Sen begynnelsen 1999 har NetOnNet brytit ny mark och gått sin egen väg, med direkt från lagerhyllan som bas. Lagermärkt är en kärndel i NetOnNet då vi alltid erbjudit och erbjuder hemelektronik till låga priser, direkt från lagerhyllan. Den nya marknadskommunikationen är en tydlig spegling av enkelheten och naturligheten med vårt unika självbetjäningskoncept, säger Marina Davarinou, marknadsdirektör Netonnet Group.

Etiketter: netonnet

Nyhetsarkiv