NetOnNet Sveriges starkaste varumärke

Pressmeddelande från NetOnNet:
Drygt 6000 svenska respondenter har utsett NetOnNet till det starkaste varumärket och vinnare i kategorin Hemelektronik vid Swedish Brand Award som hölls i Stockholm tisdagen den 27 september. NetOnNet nominerades till det åtråvärda priset även 2015 och har sedan dess jobbat hårt för att göra sina kunder ännu nöjdare och därmed varumärket starkare – med siktet inställt på att förtjäna kundernas förtroende och första platsen.

Netonnet Group har under året genomfört en rad förändringar med kunden i fokus för att öka kundnöjdheten, bland annat har man tillfört fler leveransalternativ samt nya betalsätt. En stor förändring som just nu pågår är företagets breda expansionssatsning på NetOnNet, som kommer att öka närvaron på flera orter inom Norden – målet är att tillgängliggöra NetOnNets unika och uppskattade självbetjäningskoncept till ännu fler konsumenter och på fler marknader.

– Utmärkelsen visar att vårt beslut om att fokusera all vår kraft och våra resurser på NetOnNets unika och uppskattade varumärke var ett korrekt och bra beslut. Fler och fler kunder hittar till oss, och vi står redo att visa dem ett attraktivt och tillgängligt sortiment, med rätt pris samt stor valfrihet att hitta ett leveransalternativ som passar just dem. Men även en pålitlig och snabb service, oavsett om våra kunder väljer att handla i någon av våra Lagershopar som växer i antal, eller på netonnet.se, säger Susanne Ehnbåge, vd Netonnet Group.

NetOnNets varumärke har i flera mätningar associerats med låga priser, senast den 13 april 2016 publicerade Dagens Media en undersökning som placerade NetOnNet i topp om kundens uppfattning när det gäller lägst pris. NetOnNet hamnade i samma undersökning även i topp när konsumenterna valde sitt favoritvarumärke.

– Utmärkelsen Sveriges starkaste varumärke betyder mycket för oss och det är ett pris vi är mycket stolta över. Det är en härlig belöning och reflektion av det hårda arbete alla våra medarbetare har lagt ned i vår strävan efter nöjdare kunder. Det är även ett kvitto på att vi gör mycket rätt, vilket motiverar oss att fortsätta vårt arbete med att identifiera vad kunderna efterfrågar. Vi kommer i framtiden jobba ännu hårdare med att presentera nya satsningar och spännande samarbeten som speglar våra kunders önskemål och förväntningar. Vi vill att alla kunder som besöker oss, alltid ska få en positiv upplevelse, något vi vet att vårt unika koncept levererar, säger Marina Davarinou, marknadschef på NetOnNet.

Sveriges starkaste varumärke och de som får utmärkelsen Evimetrix Swedish Brand Award är de som får högst värde när Evimetrix väger NKI mot kännedom. Det räcker alltså inte att ha nöjda kunder, man måsta vara välkänd också. Och tvärt om.

– Att utmärkelsen bygger på varumärkeskännedom i kombination med kundnöjdhet gör denna utmärkelse så mycket mer värdefull än att bara vinna i en av de båda kategorierna. Det är verkligen ett pris som tilldelas var och en av våra fantastiska medarbetare, säger Susanne Ehnbåge.

Om Evimetrix Swedish Brand Award
Evimetrix Swedish Brand Award är en kvantitativ imagemätning som genomförs under juni och augusti varje år. Undersökningen har genomförts sedan 2002 på eget initiativ. Det är över 5000 svenska respondenter (alla över 18 år) som tycker till om deras upplevelser och uppfattningar av 500 Svenska varumärken. Operativt får respondenten ge betyg på ett 10-tal parametrar som till exempel: Kvalitet, Miljövänlighet, Tillgänglighet och liknande.

Nyhetsarkiv