Tre nya Flagship showrooms

Pressmeddelande från Gaggenau:
Gaggenau öppnade nya Flagship showrooms i London och Wien kort efter att man öppnat företagets första tyska showroom i München. Den exklusiva tillverkaren av hushållsapparater har förvandlat sitt traditionella varumärke till en konkret upplevelse av tidlös företagsdesign.

Som i alla Gaggenaus showrooms finns här en historievägg tillverkad av timmer från Schwarzwald, där företaget grundades, som visar milstolpar i Gaggenaus 333 år långa historia. Varje showroom visar upp hur det fascinerande varumärket har blandats med lokal arkitektur och kultur. De bjuder in till exklusiva matlagnings- och kulturevenemang för kunder, designers, arkitekter, affärspartner och media.
London: Urban öppenhet och kontrast

I maj fick vi se Gaggenaus senaste presentation i ett helrenoverat showroom i två våningar i en kulturmärkt byggnad på Wigmore Street, som hos lokalbefolkningen har smeknamnet "Kitchen Alley". Gaggenaus 133 m² stora showroom i Wien presenterar företaget i tre rum där man får en upplevelse för alla sinnen. Här kombineras fin österrikisk vinkultur och Wiens traditionella kaffekultur. Gaggenau valde den smakfulla arkitekturen i Münchens Bogenhausen-kvarter för att framhäva sitt varumärke i en lokal på 220 m². Här är ledordet god smak både vad gäller arkitektonisk design och mat.

Internationellt showroomkoncept
År 2011 innebar öppnandet av det första skandinaviska showroomet i Stockholm. Det senast invigda showroomet var det i Guangzhou i slutet av 2015. Designen framhäver Gaggenaus varumärke samtidigt som den integrerar den lokala arkitektoniska omgivningen och kulturen, oavsett om det är i New York, Dubai, Shanghai, Beijing, Istanbul, Amsterdam, Stockholm eller Paris, eller i London, München eller Wien. Gaggenau skapar skickligt än fascinerande dialog mellan företagets rötter och varje plats kulturella bakgrund.
Etiketter: gaggenau

Nyhetsarkiv