Ett nytt TP-Link

Pressmeddelande från TP-Link:
Den globala leverantören av nätverkslösningar TP-Link visar upp en ny märkesidentitet. En ny logotyp och en ny webbplats är de första visuella tecknen på att företaget är på väg i en ny riktning. För med över tjugo års erfarenhet inom trådlös teknik och nätverksprodukter ger sig nu TP-Link in på smartphone-marknaden. Identitetsskiftet når allmänheten nu i höst när TP-Link går ut med innovativa smartphone-produkter och visar att företaget är mycket mer än bara en nätverksproducent.

TP-Link har varit en av världens främsta nätverksproducenter i över tjugo år, och i takt med ett konstant stigande behov av internetuppkoppling utvidgar företaget hela tiden sitt utbud av nätverksprodukter, med bland annat snabba Wi-Fi-routrar, kraftfulla accesspunkter och powerbanks med hög kapacitet. Med de kommande satsningarna inom smartphone-marknaden tar nu TP-Link ännu ett steg mot att föra dagens konsumenter ännu närmare varandra. Den nya märkesidentiteten är ett steg i en ny riktning.

– Under de senaste tjugo åren TP-Link arbetat hårt för att möta användarnas behov av att alltid vara uppkopplade, vilket också ställer nya krav på oss. I och med att vårt produktutbud hela tiden växer är det hög tid att märket också följer med, säger Jeffrey Chao, styrelseordförande för TP-Link.

Företagets senaste produkt, multiband-routern Talon AD7200, är det första tecknet på de förändringar som ska ge användarna ännu mer tilltalande produkter och säkra den ökade kvalitetsstandarden.

TP-Link grundades 1996 och är en global leverantör av nätverksprodukter och tillbehör, för vardagslivets alla tillfällen. Företaget är den ledande leverantören av WLAN- och CPE-enheter enligt analysföretaget IDC, och TP-Links produkter säljs i över 120 länder och används av över 10 miljoner människor världen över.
Etiketter: tp-link

Nyhetsarkiv