Toshiba nysatsar på säljkanalen

Pressmeddelande från Toshiba:
Toshiba lägger nu ett starkare fokus på marknaden för medelstora företag och siktar på tvåsiffrig tillväxt inom ett år. Samtidigt fortsätter bolaget att bygga starkare relationer med partners och slutanvändare genom en rad nyförsäljningar och marknadsföringsinitiativ – den senaste i raden var bolagets Make IT Work-kampanj. Förhoppningen är att växa bolagets starka position inom marknaden för företagsdatorer.

Under det senaste året har Toshiba har förändrat sin resursfördelning inom sina säljteam för att lägga större fokus på sina partners och slutanvändare. Strategisk support och kontakt med partners kommer att prioriteras framåt. Tre fjärdedelar av det europeiska säljteamet blir nu dedikerade kontakter direkt till slutanvändare i syfte att skapa starkare relationer och få direkt förståelse för nya utmaningar som kunderna i dag står inför.

Toshibas europeiska call center, som lanserades 2015, kommer att dedikera fler resurser till att kommunicera med potentiella kunder inom medelstora bolag direkt. Ambitionen är att dessa samtal ska fungera som språngbräda för att driva nya affärer och skapa nya möjligheter för Toshibas kanalpartners. Toshibas distributionsstrategi kommer framöver handla om att bygga vidare på noga utvalda, strategiska partnerrelationer i både Sverige och i Europa.

– Vi tror att de investeringar vi gör i Europa skapar starka förutsättningar för att få vår PC-verksamhet att växa på våra nyckelmarknader. Vi är övertygade om styrkan som finns i vår förnyade strategi och vi strävar efter tvåsiffrig tillväxt inom ett år, säger Maki Yamashita, Vice President, B2B, Toshiba Europe GmbH.

För att skapa en flexiblare produktutveckling och produktionskedja kommer all design och tillverkning att ske ”in-house”. De senaste bärbara datorerna är alla tillverkade i Toshibas egen fabrik i Hangzou, Kina. Det möjliggör för bolaget att säkerställa design och kvalitet i produktionskedjan.

– Hangzhou ger oss möjlighet att ta fullständig kontroll över kvalitet, design, funktionalitet och säkerhet för våra produkter. Det kommer att gynna våra partners och kunder. Till exempel har vi redan producerat vår egen BIOS för att undanröja risken för tredjepartstörningar, säger Maki Yamashita.
Etiketter: toshiba

Nyhetsarkiv