Tydlig EM-effekt i TV-försäljningen

Pressmeddelande från Elgiganten:
Elgiganten kan konstatera att efterfrågan på TV har ökat totalt sett under året. Under de senaste två veckorna har däremot efterfrågan ökat dramatiskt, framför allt på stora TV-apparater i storleken 61-70 tum som redovisar en ökning med hela 825 procent.

– Vi vet av erfarenhet att stora sportevenemang har en påverkan på TV-försäljningen. Redan inför fotbolls-VM 2014 var det stora skärmar över 60 tum som ökade allra mest och den trenden har fortsatt. Svenskarna vill ha en allt större TV i vardagsrummet och de väljer också att investera lite mer för att få rätt funktionalitet och design. Den ska vara stor, men också snygg och smart. Även om det är en förväntad utveckling som följer trenden, så kan den plötsliga ökningen bäst förklaras med att kunderna nu väljer att investera i en riktigt stor TV för bästa möjliga fotbollsupplevelse under EM, säger Hans Högman, Försäljningschef för Ljud och Bild på Elgiganten.

Medan 55 tummare är vanligast i hemmen idag, så är det segmentet ovan, det vill säga i storleken 61-70 tum, som ökar i särklass mest och är på god väg att bli det nya ”folkformatet”.
Etiketter: elgiganten

Nyhetsarkiv