Kenwood huvudsponsor av Kockarnas kamp

I höst är det åter igen dags för åtta av Sveriges bästa kockar att överglänsa varandra i Kockarnas kamp. Den här säsongen tävlar Markus Aujalay, Isabella "Bella" Morrone, Pelle Johansson, Henrik Norström, Edin Dzemat, Titti Qvarnström, Daniel Müllern och Peter Nordin. Köksmaskinsspecialisten Kenwood tar för tredje året i rad platsen som huvudsponsor till TV4:s storsatsning, med målsättningen att inspirera alla hemmakockar att våga lite mer.

I Kockarnas kamp tävlar Sveriges kockelit i snabbhet, kreativitet, stresstålighet och precision. Utöver det delar deltagarna med sig av berättelser om sina liv och framgångsrika karriärer. Kockarna utsätts för tuffa prov när de tävlar mot varandra i yrkesskicklighet. Det skall bjudas på spännande tävling, härliga möten med kockarna och matlagning i världsklass.

– Det är med skräckblandad förtjusning, stor ödmjukhet och en portion jäklar anamma som jag antar den här utmaningen, säger Markus Aujalay.

Efter att Markus siktade in sig på en vinst i Bocuse d´Or och inte hamnade på pallen bestämde han sig för att aldrig mer tävla, inte förrän nu. Nu känner han sig åter redo att tävla och antar utmaningen att ställa sig i ladan i Ystad och bjuda på sig själv i Kockarnas kamp.

Som hjälp på vägen mot vinsten har deltagarna Kenwoods köksmaskiner, till exempel den innovativa köksmaskinen Cooking Chef med induktionsvärme, som en självklar assistent i köket.

– Kockarnas Kamp ligger helt i linje med vår vilja att inspirera alla duktiga hemmakockar att våga lite mer. Vi vill uppmuntra till nya rätter och recept oavsett om det gäller tisdagskvällens middag eller den viktiga första dejten. Vi är glada över att vara en del av Kockarnas kamp, där kockarna inte bara utmanar varandra utan också våra produkter, säger Ulrika Ekelund, marknadschef på Kenwood.

Nyhetsarkiv