Smart fotokiosk för butiker

Mitsubishi Electric har i vår lanserat den nya Smart Kiosken, en allt-i-ett självbetjänings fotokiosk för återförsäljare, butiker och företag. Kiosken placeras på disken eller på en bänk och tar mindre utrymme än en fjärdedels kvadratmeter men anges producera utskrifter i högsta fotokvalitet. Det går att välja mellan ett urval av fotoformat som även passar fotoböcker, album, gratulationskort och kalendrar.

Distributören Tura Scandinavia berättar att det är enkelt för kunder att importera bilder med hjälp av Android och iPhone kabelanslutningar, från minneskort eller från en kunds Facebook, Instagram, Picasa, Flickr och Dropbox-konton. Kunder som laddar ner Kiosk Prints appen, tillgänglig från Apple och Google Play, kan trådlöst ladda upp sina bilder direkt från en telefon eller surfplatta. Pekskärmens redigeringsverktyg gör att kunderna kan ändra storlek eller beskära samt justera färgen innan de skapar sina utskrifter eller personliga fotopresenter.

Varje kiosk kan levereras med ett urval av Mitsubishi Electric skrivare för att tillgodose olika användningsområde och budget. Kioskens skrivare är utrustade med den senaste färgsublimeringstekniken som skall ge utomordentlig kvalitet och fantastiska utskrifter.

Kiosken kan ta emot automatiska uppdateringar och varningar. Fjärråtkomst är möjlig för att butikschefer ska kunna hålla sig à jour med försäljningen och centralt läsa användningsstatistik i kiosker på olika platser.

– Allt fler människor tar bilder med sina Smartphones och får tillgång till bilder av vänner och familj över de sociala medierna. Det beräknas att det kommer att vara fyra miljarder Smartphoneanvändare 2018 och en av åtta kommer regelbundet att skriva ut direkt från sin enhet. Mitsubishi Electric svarar på denna efterfrågan genom att erbjuda ett brett utbud av självbetjänings fotokiosker och tillhörande presentprodukter. Återförsäljare, butiker och andra företag kan få fördelar med detta snabbt växande område genom att tillgodose deras kunders behov, säger Carl-L. Eriksson, ansvarig för Mitsubishi hos Tura Scandinavia AB.

Kiosken finns i två utföranden, som Top Set modell och som Full System.

Produktnyhetsarkiv