Digitala prisskyltar för onlinepris i varuhus

Pressmeddelande från Media Markt:
Under hösten 2015 introducerade Media Markt ett nytt digitalt prissättningssystem i form av digitala prisskyltar i utvalda varuhus runt om i landet. Nu kan företaget meddela att Media Markts kunder kommer att mötas av digitala prisskyltar i samtliga varuhus. Prisskyltarna kommer att följa den rörliga prissättningen inom e-handeln och synkronisera priser online och offline.

Som ett led i att modernisera varuhusen har Media Markt infört ett digitalt system för prissättning, vilket innebär att priserna synkroniseras mellan de fysiska varuhusen och webbutiken. I och med införandet av digitala prisskyltar kommer kunderna alltid kunna vara säkra på att Media Markts priser är harmoniserade oavsett var man väljer att handla.

– En av de stora utmaningarna i branschen är de ständiga prisförändringarna. Vårt nya system med digitala prisskyltar underlättar både arbetet för personalen eftersom de slipper att fysiskt ändra priserna och samtidigt möjliggör de för varuhusen att hålla samma priser som på mediamarkt.se, säger Per Kaufmann, VD för Media Markt.

Prisförändringarna uppdateras samtidigt i samtliga varuhus och online. Oavsett var du befinner dig eller om du handlar online så kommer alltid samma pris att visas för samma produkt. Det nya systemet innebär att all prissättning är harmoniserad, med undantag för lagerrensningar.

– Vi vill med detta vara helt transparanta mot våra kunder. Vi hoppas att detta ska ge dem en trygghetskänsla då våra priser alltid kommer att vara synkroniserade och att ingen kan gynnas av att besöka ett visst varuhus eller mediamarkt.se. Viktigt att tillägga är att de digitala prisskyltarna alltid kommer visa det aktuella REA-priset under våra kampanjdagar, avslutar Per Kaufmann.
Etiketter: media markt

Nyhetsarkiv