Spectrum Brands & Svenska Fotbollsförbundet

Pressmeddelande från Spectrum Brands:
Spectrum Brands Sverige AB blir officiell partner till Svenska Fotbollsförbundet. Det nya samarbetet bygger på den gemensamma värderingsgrund som Spectrum Brands varumärken - Varta, Remington och Russell Hobbs - delar med Svenska Fotbollsförbundet.

Fotbollen påverkar och stödjer en hållbar utveckling i samhället som både inkluderar människa och miljö. Många fantastiska initiativ tas för att verka för en hälsosam livsstil och hållbar framtid. Detta är något som även Spectrum Brands verkar för.

Varta är ett varumärke som står för tysk kvalitet och en hållbar framtid. Inte minst har Varta visat sitt miljöengagemang genom att vara initiativtagare till Batterijakten. Varta kommer att under detta samarbete lansera sin nya pay-off ”Feel the Power”.

För Remington går samarbetet med SvFF i linje med varumärkets vision ”How the world gets ready”. Remington är varumärket som äger ögonblicket när du tar en sista blick i spegeln inför viktiga tillfällen i livet!

Russell Hobbs tillverkar innovativa produkter som både sparar tid och hjälper dig att tillaga nyttig och hälsosam mat. Att hälsa och näring går hand i hand med idrott är ingen nyhet vilket gör att partnerskapet med SvFF känns passande.

– Det känns väldigt spännande och hedrande att vi ingår ett sponsoravtal och nära samarbete med en sådan aktiv och välrenommerad partner som SvFF. Vi siktar på att ta partnerskapet till gemensamma nya höjder där vi tillsammans kommer initiera projekt som bidrar till en hållbar framtid, säger Peter Wallunger, VD på Spectrum Brands Sverige AB.

– Vi är mycket stolta och glada över att kunna presentera ytterligare en partner med värderingar som vi verkligen delar. Spectrum Brands med sina varumärken Varta, Remington och Russell Hobbs kommer in med ett modernt tänk och nya ideér som vi verkligen ser fram emot att utveckla gemensamt, säger Matthias Johnsson, Affärsutvecklare på Svenska Fotbollsförbundet.

Nyhetsarkiv