Elgiganten prisat för bästa omnikanallösning

Pressmeddelande från Elgiganten:
Vid årets upplaga av Retail Technology Awards i Düsseldorf, Tyskland, utsågs Elgiganten till "Best Omnichannel Solution 2016".

Juryns motivering till vinsten är övergången till nya system för hantering av all produktinformation vilket lett till en förbättrad och mer konsekvent kundupplevelse över alla säljkanaler samt nöjdare kunder.

– Det är otroligt roligt att vi vinner just det här priset. Det är det här vi strävar efter varje dag – att ge våra kunder den bästa upplevelsen, oavsett hur de väljer att handla hos oss och den här utmärkelsen är en härlig bekräftelse på att vi är på rätt väg. Men den största vinsten med övergången till de nya systemen är framför allt att det gjort det möjligt för oss att ändra fokus, från försäljning av produkter till att erbjuda kunderna den bästa köpupplevelsen oavsett vilken kanal de väljer, säger Niclas Eriksson, VD för Elgiganten.

Retail Technology Awards (RETA) genomförs varje år. EHI (European scientific institute for retail and commerce) står bakom priset och juryn består av representanter för näringslivet, universitet och forskningsinstitutioner. Vinnaren är den aktör som erbjuder sina kunder den bästa och mest innovativa IT-lösningen.
I år valdes alltså Elgiganten till vinnare i kategorin "Best Omnichannel Solution 2016". Orsaken till att vinsten är övergångent till PIM, Data Quality og Power Center, det vill säga de system som hanterar Elgigantens produktinformation.

– De nya systemen gör det väldigt enkelt att automatisera och validera all produktinformation från leverantörerna. Vi får produkterna färdiga för försäljning mycket snabbare och med högre kvalitet på informationen. Det underlättar för våra kunder och ger en mer konsekvent upplevelse oavsett vilken kanal de väljer, säger Niclas Eriksson.
Etiketter: elgiganten reta

Nyhetsarkiv