Fysisk butik separat från onlinebutiken
2016-03-02
« Tillbaka




Pressmeddelande från JDA:
JDA och PwC har för tredje året i följd utfört en global undersökning bland fler än 300 verkställande direktörer för detaljhandels- och konsumentvaruföretag. I årets undersökning uppger 75% av de svarande att de fortfarande styr sina fysiska butiker och onlinebutiker separat från varandra. Detta påverkar lönsamheten negativt och försämrar chansen att skapa en sömlös upplevelse för konsumenterna. Dessa resultat uppmärksammas i undersökningen CEO Viewpoint 2016: The Journey to Profitable Omni-Channel Commerce som precis släppts.
Årets undersökning uppmärksammar att de företag som hanterar sina fysiska butiker och onlinebutiker som en enhet utan silos, uppvisar en starkare tro på tillväxt i såväl intäkter (59% vs 48% i genomsnitt) som vinst (63% vs. 43%) jämfört med andra. Dessa företag har även skapat konkurrensfördelar tack vare lägre kostnader och ökade investeringar i kundanpassade tjänster.
Mer än två tredjedelar (68%) av de tillfrågade VD:arna anser att deras kostnader för att lyckas med omnikanal ökar.
* 69 % av de tillfrågade svarade att deras högsta kostnad för omnikanal vara att frakta varor från lager direkt till konsument.
* Detta följdes av att hantera returer (63 %) och att frakta till affärer för uthämtning (59 %).
Data från undersökningen indikerar att genom att ta bort silos runt omnikanal-processer kan företag skapa en konkurrensfördel. För att hantera de ökade kostnaderna för omnikanal planerar de tillfrågade att:
* Höja minsta ordervärdet för fri frakt (39%).
* Höja minsta ordervärdet för fri Click & Collect (31%).
* Öka kostnaderna för hemleverans (29%).
Att låta kunderna betala för företagens ökade kostnader kan dock göra att kunderna överger företagen. Förra årets JDA Customer Pulse report uppmärksammde nämligen att kostnaden fortfarande är den viktigaste faktorn när konsumenter beställer någonting online.
– Att kunna genomföra en omnikanalstrategi som möter kunders efterfrågan, på ett lönsamt sätt är fortfarande en stor utmaning för detaljhandeln. Onlinehandeln visar fortsatt stark tillväxt och utgör en allt större andel av företagens totala försäljning vilket kan få negativa effekter på lönsamheten på grund av de extra kostnaderna för att fullfölja kundordrar från början till slut, säger Lee Gill group vice president, global retail strategy, JDA.
I takt med att detaljhandelsföretagen erbjuder billigare alternativ till hemleverans har kostnadsfri Click & Collect blivit allt mer populärt. Att börja ta betalt för denna tjänst nu är såklart riskfyllt. Vad som är tydligt är att företagen måste fokusera på att bli lönsamma, vilket kommer kräva investeringar i supply chain och teknik för att skapa en modell med låga kostnader som samtidigt genererar nöjda kunder. Amazon leder utvecklingen inom detta idag och troligtvis kommer detta bli det viktigaste konkurrensmedlet för detaljhandelsföretag de kommande åren.
Undersökningen visar även att de detaljhandelsföretag som vill konkurrera på den globala marknaden (i exempelvis Mexico och Kina) inser att de måste kunna erbjuda ett större antal leveransalternativ till sina kunder för att kunna konkurrera med företag som redan gör detta på dessa marknader. Under de kommande 12 månaderna väntas:
* 60 % av detaljhandelsföretagen på tillväxtmarknaderna erbjuda eller planera att erbjuda in-store Click & Collect-tjänster.
* 46 % av detaljhandelsföretagen på tillväxtmarknaderna erbjuda eller planera att erbjuda Click & Collect-tjänster inom kollektivtrafik och offentliga miljöer.
* 42 % av detaljhandelsföretagen på tillväxtmarknaderna erbjuda eller planera att erbjuda via Click & Collect tredjeparts-detaljhandelsföretag.
Hur investerar de verkställande direktörerna i omnikanal?
Undersökningen visar att detaljhandelsföretagen investerar i det som kostar dem mest och potentiellt påverkar lönsamheten, nämligen order- och leveransalternativ. De tillfrågade i undersökningen använde i snitt 26 % av sitt investerade kapital på samording av leveranser för att möta behoven 2016.
Slutligen, att förstå och analysera kunddata är en av de saker som kommer vara nödvändigt för att lyckas med omnikanal under 2016 och framåt.
– Att förstå kundernas beteende och shoppingmönster via sociala medier och analys av big data är nödvändigt för att öka kundnöjdheten och detaljhandelsföretagens vinst de kommande åren, fortsätter Gill. Det är viktigt att notera att företagens investeringsavsikter är högre nu än vad de kommer vara under de närmaste tre åren speciellt när det kommer till att erbjuda konsumenterna order- och leveransalternativ samt erbjuda en sömlös shoppingupplevelse. Företagen måste investera i detta idag för att vara konkurrenskraftiga och expandera till växande marknader, särskilt i sin roll som storföretag med stordriftsfördelar för att kunna erbjuda bäst pris som ett hot mot mindre aktörer globalt.
JDA och PwC har för tredje året i följd utfört en global undersökning bland fler än 300 verkställande direktörer för detaljhandels- och konsumentvaruföretag. I årets undersökning uppger 75% av de svarande att de fortfarande styr sina fysiska butiker och onlinebutiker separat från varandra. Detta påverkar lönsamheten negativt och försämrar chansen att skapa en sömlös upplevelse för konsumenterna. Dessa resultat uppmärksammas i undersökningen CEO Viewpoint 2016: The Journey to Profitable Omni-Channel Commerce som precis släppts.
Årets undersökning uppmärksammar att de företag som hanterar sina fysiska butiker och onlinebutiker som en enhet utan silos, uppvisar en starkare tro på tillväxt i såväl intäkter (59% vs 48% i genomsnitt) som vinst (63% vs. 43%) jämfört med andra. Dessa företag har även skapat konkurrensfördelar tack vare lägre kostnader och ökade investeringar i kundanpassade tjänster.
Mer än två tredjedelar (68%) av de tillfrågade VD:arna anser att deras kostnader för att lyckas med omnikanal ökar.
* 69 % av de tillfrågade svarade att deras högsta kostnad för omnikanal vara att frakta varor från lager direkt till konsument.
* Detta följdes av att hantera returer (63 %) och att frakta till affärer för uthämtning (59 %).
Data från undersökningen indikerar att genom att ta bort silos runt omnikanal-processer kan företag skapa en konkurrensfördel. För att hantera de ökade kostnaderna för omnikanal planerar de tillfrågade att:
* Höja minsta ordervärdet för fri frakt (39%).
* Höja minsta ordervärdet för fri Click & Collect (31%).
* Öka kostnaderna för hemleverans (29%).
Att låta kunderna betala för företagens ökade kostnader kan dock göra att kunderna överger företagen. Förra årets JDA Customer Pulse report uppmärksammde nämligen att kostnaden fortfarande är den viktigaste faktorn när konsumenter beställer någonting online.
– Att kunna genomföra en omnikanalstrategi som möter kunders efterfrågan, på ett lönsamt sätt är fortfarande en stor utmaning för detaljhandeln. Onlinehandeln visar fortsatt stark tillväxt och utgör en allt större andel av företagens totala försäljning vilket kan få negativa effekter på lönsamheten på grund av de extra kostnaderna för att fullfölja kundordrar från början till slut, säger Lee Gill group vice president, global retail strategy, JDA.
I takt med att detaljhandelsföretagen erbjuder billigare alternativ till hemleverans har kostnadsfri Click & Collect blivit allt mer populärt. Att börja ta betalt för denna tjänst nu är såklart riskfyllt. Vad som är tydligt är att företagen måste fokusera på att bli lönsamma, vilket kommer kräva investeringar i supply chain och teknik för att skapa en modell med låga kostnader som samtidigt genererar nöjda kunder. Amazon leder utvecklingen inom detta idag och troligtvis kommer detta bli det viktigaste konkurrensmedlet för detaljhandelsföretag de kommande åren.
Undersökningen visar även att de detaljhandelsföretag som vill konkurrera på den globala marknaden (i exempelvis Mexico och Kina) inser att de måste kunna erbjuda ett större antal leveransalternativ till sina kunder för att kunna konkurrera med företag som redan gör detta på dessa marknader. Under de kommande 12 månaderna väntas:
* 60 % av detaljhandelsföretagen på tillväxtmarknaderna erbjuda eller planera att erbjuda in-store Click & Collect-tjänster.
* 46 % av detaljhandelsföretagen på tillväxtmarknaderna erbjuda eller planera att erbjuda Click & Collect-tjänster inom kollektivtrafik och offentliga miljöer.
* 42 % av detaljhandelsföretagen på tillväxtmarknaderna erbjuda eller planera att erbjuda via Click & Collect tredjeparts-detaljhandelsföretag.
Hur investerar de verkställande direktörerna i omnikanal?
Undersökningen visar att detaljhandelsföretagen investerar i det som kostar dem mest och potentiellt påverkar lönsamheten, nämligen order- och leveransalternativ. De tillfrågade i undersökningen använde i snitt 26 % av sitt investerade kapital på samording av leveranser för att möta behoven 2016.
Slutligen, att förstå och analysera kunddata är en av de saker som kommer vara nödvändigt för att lyckas med omnikanal under 2016 och framåt.
– Att förstå kundernas beteende och shoppingmönster via sociala medier och analys av big data är nödvändigt för att öka kundnöjdheten och detaljhandelsföretagens vinst de kommande åren, fortsätter Gill. Det är viktigt att notera att företagens investeringsavsikter är högre nu än vad de kommer vara under de närmaste tre åren speciellt när det kommer till att erbjuda konsumenterna order- och leveransalternativ samt erbjuda en sömlös shoppingupplevelse. Företagen måste investera i detta idag för att vara konkurrenskraftiga och expandera till växande marknader, särskilt i sin roll som storföretag med stordriftsfördelar för att kunna erbjuda bäst pris som ett hot mot mindre aktörer globalt.
Nyhetsarkiv
- ► 2017 (2)
-
►
2016 (328)
-
►
december (15)
- BCI #3 2016: Årets Julklapp blir hörlurar
- Nu startar julrushen
- Media Markt lanserar fyra nya tjänster
- Snabbindex: Stark elektronikförsäljning i november
- Elgiganten har årets nätbutik 2016
- Audio Video etablerar i Motala Centrum
-
►
november (39)
- Konkurrenter på tuff elektronikmarknad enas om jobben
- Ny säljchef på Fujitsu Sverige
- Initiativ för att återvinna företagens hårdvara
- Media Markt och Klarna tar omnichannelgrepp
- NetOnNet förlänger ordertiden för expressleveranser
- Black Friday – fest för kund, pina för handel
- NetOnNet öppnar ytterligare två nya Lagershopar
- Tinitell exklusivt hos Media Markt
- Panasonic Toughbook firar 20-årsjubileum
- Digital transformation på Fujitsu Forum 2016
- Visma Advantage tecknar storavtal med Elgiganten
- Mobilbrev – ny satsning från Mumien.se
- Asus lanserar ZenFone 3 i Sverige
- Nytt TV-test hjälper svenskarna att välja program
- Adobe förvärvar TubeMogul
- 3D VR 360°-kamera i konsumentprisklassen
- Play passerar 50 procent
- Strong Scandinavia utvidgar sin personalstyrka
- NetOnNet lanserar ny kvalitetsmärkning
- Digitalt lärande för individanpassad pedagogik
- Nebula för helt molnbaserade nätverk
-
►
oktober (40)
- Sonos shop in shop
- Elektronikbranschens remissvar på EUs upphovsrätt
- Nintendos nya spelkonsol Switch
- Enklare handla i 25000 webbutiker
- ElektronikBranschen åter vid förhandlingsbordet
- AI och IT-säkerhet på IP EXPO Nordic
- Från Moon till Teleparts
- Deezer utmanar Spotifys Discover Weekly
- E-sport lockar fler tittare än sport online
- E-handeln passerar 100 miljarder kronor
- ► september (6)
- ► augusti (1)
-
►
juli (21)
- EET Europarts förvärvar Lys & AV-Teknikk AS
- Toshiba nysatsar på säljkanalen
- Android sätter ny standard för Smart-TV
- Viasat visar OS i VR & Ultra HD
- Plejmo & Stockholms filmfestival
- Simma utan att bli blöt med VR-teknik
-
►
juni (23)
- Strong blir producent & ersätter TCL med Skyworth
- Hälsosammare sömnvanor
- Kurser för att upptäcka kraften i pennan
- PlayStation VR släpps 13 oktober
- Eurovisionsfinalen störst på TV & online
- Få äger säkerhetskamera, trots oro
- Media Markt lanserar Snapchat
- Wayne’s Coffee lanserar SEQR i Sverige
- Com Hem utser ny chef för e-commerce
-
►
maj (56)
- Fabian Bengtsson kan utses till världens främsta entreprenör
- Digitaliseringen allt mer påtaglig
- MTG Sverige lanserar Viasat Sport Premium
- Philips dödförklarar böjd TV i Norden
- Isolda ny distributör för Wenger väskor
- Nu kommer Lenovos smartphones hit
- NetOnNet.se lanserar Swish som betalsätt
- Media Markt lanserar kundklubb
- Konsumenterna överger mobilen när de ska e-handla
- SIBA-butikerna omvandlas till NetOnNet Lagershopar
- Netonnet Group växer
- Brett utbud av spel på Philips TV
- Offentliggör era undersökningar, Copyswede!
- Panasonics hörlurar via EET Europarts
- Hitachi påskyndar IoT-erbjudande
- Sveriges största utbud av digital köpfilm
- Jays firar 10 år med jubileumsupplaga
- Svenskar handfallna äventyrare
- Privatkopieringen har i stort sett upphört
- Facebook allt viktigare som nyhetsplattform
- Boxer-Robert återvänder
-
►
april (39)
- Kemikalieskatten ger inte bättre miljö – men färre jobb
- 3D-erbjudande i hela EMEA
- Maskeringslösning skyddar integriteten
- Vanliga TV:n föredras av allt fler webb-TV-tittare
- LLB certifierar Ljud, Ljus och Bildinstallatörer
- Säkerhetslösningen Canary lanseras i Sverige
- Fler mobila IT-produkter klarar hållbarhetskrav
- Onlinevideo fortsätter att öka
- Ljudguide för arbetsplatser
- Bergsala AB fyller 40 år idag!
- SweDeltaco lanserar Nordic Home Culture
- Media Markt & sju techstartups
- Skandinavisk hifi-kedja går in i Tyskland
- Europeisk IT-mässa till Stockholm i september
- Kalle Eliason ny marknadsdirektör på Tre
- Betal-TV-marknaden i Sverige i stark omvandling
- Signature PC lanseras i Sverige
- SteelSeries & Virtus Pro
- Philips TV får internationella designpris
- Jabras filosofi om nya arbetssätt
- Nicholas Högberg lämnar Tre
-
►
mars (36)
- Digitaliserad hjärtmonitor
- Nya krav på energi, återvunnen plast och vikt
- Stockholmare fast i trafikköer
- Ny iPhone & iPad
- Elgiganten utsett till Sveriges bästa företag
- Ny distributör för Promax mätinstrument
- Nils Olof en av vinnarna i Sony Photography Award
- Nu tar VR klivet in i svenskarnas hem
- Elgiganten prisat för bästa omnikanallösning
- Philips TV satsar på bildkvalitet
- Huawei & Leica inleder samarbete
- Sambor ser mer på Netflix än singlar
-
►
februari (24)
- Rateko blir en kvartett
- Skapar parallelldatorer med nanoteknikens hjälp
- Intel påskyndar utvecklingen mot 5G
-
►
januari (28)
- Fabriksrenoverade telefoner ökar
- Elgiganten varnar för falska erbjudanden
- Media Markt Retailer of the year 2015
- TV-tittande online når nya höjder
- Obegränsade samtal för en dollar i månaden
- EA presenterar Origin Access till PC
- Ljud & Bild gratis på iPad och Android
- VivoLink kablar för AV-proffs
- Samsung och Vertical letar startups
- 1/4 negativa till självkörande bilar
- Många stänger av annonsblockerare
- Mer än en tredjedel av onlineköpen mobila
-
►
december (15)
-
►
2015 (419)
-
►
december (37)
- Besöksrekord på mellandagsrean
- Media Markt nöjda efter första readagen
- Vision om smarta städer och trafik
- TCL hedersdeltagare vid CES Innovation Awards
- Media Markt förutspår rekordjul
- Unga spelar i utlandet
- Lönar det sig att reparera mobilen?
- Teracom tecknar FM-avtal med Sveriges Radio
- SES & Viasat förlänger samarbete
- Simpelt knep i debatt om gigabyteskatt
- Fortsatt tillväxt & stark start på julhandeln
- Microsofts företagsfilantropi
- Svensk gigabyteskatt måste stoppas
- EET Europarts & Bosch övervakning
- Elgiganten utsedd till Årets Nätbutik 2015
-
►
november (45)
- Nya försäljningsrekord att vänta på Black Friday
- Årets Black Friday förväntas bli större än någonsin
- Rekordförsäljningen av PS4 fortsätter
- Årets julklapp bara början på robottrenden
- Robotdammsugaren är Årets Julklapp 2015
- LG:s smartphone V10 med second screen
- Beställ fram till 21.00 – leverans nästa dag
- Euronics stärker sin ställning med nya butiker
- Billigare bredbandsutbyggnad
- Högsta domstolen prövar otidsenlig kassettskatt
- Värmekameror för smartphone
- Utbildning om digitalisering
- myFC robotiserar med ABB:s YuMi
- Com Hem lanserar Trygg surf
- Datorplattorna förväntas öka inom detaljhandeln
- ElektronikBranschen välkomnar överklagande
- Elgiganten tror på nytt julhandelsrekord
- Media Markt önskar en Merry Techie Christmas
- Mobil betalning på väg att explodera
- Q3: Svenskarna omfamnar strömmade medietjänster
- Parrot öppnar pop-up store
- Snabbindex: Mobiltelefoner ökar igen
- Intels nya IoT-plattform gör fler saker smarta
- Netatmo tar in 30 miljoner euro
- Mobilreparationer i expressfart
- Exklusiva filmrättigheter till Viasat och Viaplay
- Digital-TV går mot strömmen
-
►
oktober (32)
- RIT införs efter flyktingöverenskommelse
- Kaknästornet lyser rosa
- Ny NetOnNet Lagershop
- Media Markt storsatsar på smarta hemmet
- Lägre avgift på miljömärkt elektronik
- Rekordförsäljning av nya iPhone
- Focus Nordic sjösätter Pentax Academy
- BCI #3 2015: Framtidstro bland butikscheferna
- Tre ger bort musikpaket till svenska äldreboenden
- Mobilare än någonsin
-
►
september (18)
- Ett steg mot snabbare organisk elektronik
- Spelutvecklarindex 2015
- SweDeltaco ny distributör för ZyXEL i Norden
- Hum - för en uppkopplad bil
- EET Europarts förvärvar norsk AIDC-distributör
- Fitbit slår försäljningsrekord
- ► augusti (12)
-
►
juli (22)
- 12 miljoner britter kan köra på fel sida av vägen
- Samsung Pay till Europa
- Nikkor når 95 miljoner objektiv
- HTC Desire 626 kommer till Norden
- Liten referenshörlur från Jays
- Apparna ryker när mobilen är full
- Office 2016 för Mac
-
►
juni (29)
- Regeringen främjar digital delaktighet
- Com Hem förlänger avtal med SKB
- Canon – Kristina Forsmark Mattsson
- Stora förväntningar på sommarrean
- Musik påverkar våra smaklökar
- En av fyra kan inte släppa jobbet
- Microsoft – Klas Hammar & Johanna Snickars
- Branschen enig bakom MMS webbvaluta
- Tre först ut med VR-headset
- Com Hem – Caroline Tivéus & Jacob Bolin
- TeliaSonera & Spotify stärker innovationspartnerskap
- Tittartiden på total-TV fortsätter att öka
- Inte fullt filmfokus
- Svenskar vill ha mer tid för avkoppling
- Order - Jenny Ullner & Lars Fasth
- SteelSeries & Evil Geniuses ingår partnerskap
-
►
maj (52)
- Media Markt räddar äktenskap med nya vitvaror
- MMS tar ett stort steg mot total-TV-valuta
- Ny nordisk ansvarig för HTC
- Det tar lång tid att uptäcka hot
- Olympus OM-D E-M5 Mark II i begränsad upplaga
- Deezer vill erövra podcastvärlden
- 4K-kamera halverar kostnader
- Exklusiva gasolgrillar dominerar försäljningen
- Säker lina till molntjänster
- EET – rekordbokslut för 13:e året i rad
- Raumfeld i samarbete med Tidal
- Dise lanserar Digital Signage-lösning för LG webOS
- Allt fler tränar till musik
- Snabbindex: Drag i actionkameror
- Epson Nr 1 för 14:e året i rad
- Boxer tecknar avtal med Fibra
- Plantronics certifieras för Skype för företag
- Youtube största kanalen bland unga
- Svårt jobba hemma på grund av bristande IT
- BenQ sponsor för Fnatic
- 27 procent av nätköp sker via mobila enheter
- TomTom introducerar MyDrive
- Lenovo firar 10 år sedan IBM PC-förvärvet
- UPS skänker till Nepal
- Radiogolfen 2015
- Kallinge TV fortsätter som Euronics butik
- PayEx förvärvar WyWallet
- Ny tjänst underlättar molntjänster
- Stadium Arena väljer trådlöst från Ruckus Wireless
- Bra IT slår hög lön
- Goda nyheter för iPad-konstnärer
- UPS lanserar mobilapp i Sverige
- Avtal med Sveriges största bostadsrättsförening
-
►
april (37)
- Boxer väljer Crispin Porter + Bogusky
- SIBAs satsning i Örebro är invigd
- Microsoft nr1 på lista över ansvarsfulla företag
- TCO Development föreslår skarpare krav
- Sony bekräftar: HDR-teknik till Bravia TV
- B&O PLAY hos Media Markt
- Strong & Barkan ingår distributionssamarbete
- 4K Ultra Short Throw-projektor i Sverige
- 3 kommunicerar stort
- Sveriges 33 hetaste teknikföretag 2015
- LG uppgraderar med Google Cast
- ONELAN tecknar distributionsavtal med EET Europarts
- Samsung laddar för trådlöst samarbete
- Svensk TV-marknad: Rekordomsättning 2014
- Canal Digital ToGo på fler skärmar
- Gelato Group kopplar upp tryckerier
- Nokia Networks visar visioner
- Apple uppdaterar program
-
►
mars (54)
- Canon nummer 1 för 12:e året i rad
- Lenovo öppnar innovationscenter i Tyskland
- HP ingår partnerskap med B&O
- "State of the Internet"-rapporten för Q4 2014
- Aspiro fortsätter expandera med Tidal
- "Voiceless – Stop the Bullies" vinnare
- Teracom blir operatör inom kommunikation
- Ingram Micro & Media Markt utökar samarbetet
- Svårt leva upp till säkerhetsstandarder för betalkort
- Undvik pollen-mardröm i hemmet
- Samsung lanserar Samsung Business
- Vogels vinner iF Produktdesign pris
- Första pristagarna av LLB Awards
- Panasonic Avionics har förvärvat Tactel
- Magnus från Leksand hyllas i Sony World Photography Awards
- Internet of Things tar fart bland företagen
- Elgiganten stärker ljuderbjudandet med Sonos
- TDC och Telia inleder samarbete
- WD vinnare av Distree Diamond Award
- Hi-Fi Music Streaming i Sverige
- Dubbla utmärkelser till EET Europarts
- Bästa smartphone på MWC2015
- Fitbit köper träningsappen FitStar
- Project Morpheus vidgar vyerna för PlayStation4
- Stockholmaren bara steget efter New York och London
- Vanligt med kränkningar inom spelvärlden
- Konsumenter alltmer positiva till mobila betalningar
- B&O firar 90-årsdagen med Love Affair Collection
- Fitbit släpper flera nya funktioner
-
►
februari (49)
- SIBA inför 1-timmesleveranser inom Stockholm
- Unga entreprenörer blir framtidens säkerhetsexperter
- Naturinspirerade färger från Libratone
- EET Europarts är i final
- TCG Retail Summit 2
- Comic Con Gamex flyttar till Friends Arena
- Router för Internet i bilen
- Nytt från Ricoh/Pentax
- MMS SVOD-topp Q4 2014
- Förändringar i Com Hems koncernledning
- Tillväxt att vänta för kontaktcenter i molnet
- Snabbindex: Oförändrad trend men videokameror sticker ut
- Aspiro rapporterar WiMPs användarsiffror
- Plattforms- och systemoberoende molnvideotjänst
- Adobe Lightroom till iOS nu på svenska
- SES Astra lanserar en ny Ultra HD kanal via satellit
- Sonos lanserar Blue Note Play:1
- myFC utnämnd till Årets Teknikleverantör
-
►
januari (32)
- Spelgalan 2015: Dragon Age Inquisition Årets spel
- Svenskars handskrift – på väg att försvinna
- Panasonics utbildningsprogram för partners
- Sveriges bästa webbplatser 2015
- Symantec & Veritas Technologies Cooperation
- ElektronikBranschen har nydesignad hemsida
-
►
december (37)