Världens första digitala 3D-tombola

Pressmeddelande från ELON:
Tillsammans med Wizzcom har vitvarukedjan ELON tagit fram en tvättmaskin utöver det vanliga som kommer att möta melodifestivalbesökare på respektive finalort i Sverige.

ELON är huvudsponsor till Melodifestivalen och är fackhandlarkedjan som kan vitvaror. Den här gången är det en tvättmaskin från Bosch som har fått stå som modell för att fånga in kunder med en helt ny teknik.

– Vi låter en 3D-tvättmaskin från en digital skärm agera tombola där bollar bokstavligt talat slumpvis flyger ut ur tvättrumman. Det är andra året i rad som vi använder oss av 3D-effekt för att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga och i år vill jag påstå att vår lösning är häpnadsväckande, säger ELONs Brand Manager Andreas J Vennerstrand.

Att se på 3D utan 3D-glasögon kräver sin teknik och det är Wizzcom som skapat denna innovativa lösning.

– Det här är en riktigt häftig och effektfull tombolalösning som vi aldrig tidigare gjort. Tillämpningen är världsunik och vi har nu skapat ett helt nytt sätt att använda glasögonfri 3D-teknik för att möta kunder på event, säger Jens Lidén, COO på Wizzcom.

Under de kommande sex helgerna - fram till och med finalen i Stockholm den 12 mars - kommer 3D-tombolan finnas på plats i ELONs monter på varje finalort i Melodifestivalen.
Etiketter: elon wizzcom

Nyhetsarkiv