ELON har festivalyra

Pressmeddelande från ELON:
För fjärde året i rad är ELON en av huvudsponsorerna för Melodifestivalen. I år har satsningen ett gyllene tema och det kommer inte att undgå någon att ELON går på fest. Festivalyran gör sig påmind i varje butik.

– Vi väljer att se melodifestivalveckorna som en möjlighet för oss att ge våra kunder en festupplevelse i butik. Butikernas kampanjtorg presenterar veckans artister – produkterna. Och självklart kommer ELONs handlare - säljarna i butik - att ikläda sig rollen som programledare, allt för att guida kunden fram till ett så bra val av produkt som möjligt, säger ELONs Brand Manager Andreas J Vennerstrand.

Det finns flera skäl till att ELONs sponsorskap fortsatt under en så lång period. Från att ha sett årets första kvartal som en period med relativt trög försäljning har nu årets första månader fått riktigt bra försäljningsutveckling.

– Melodifestivalen är starkt i hela Sverige, något som jag vågar påstå att vi som kedja också är. Vi finns över hela landet med 200 butiker och det här är ett evenemang som på många sätt stärker oss som kedja, både internt och externt. Vår butikspersonal har ett väldigt engagemang kring den här satsningen, säger Andreas J Vennerstrand.

I höstas presenterade ELON ett nytt koncept på sina reklamfilmer och inför Melodifestivalen kommer en specialanpassad version att visas. Förutom TV-reklam, kampanjblad, webb och printannonser kommer ELON i år att ha en specialutsänd melodifestivaljournalist som bloggar för vitvarukedjan på www.elonkampanj.se/festivalen2016/blogg.php.

– Vi kommer att låta Johan Svensson skriva för oss under hela festivalperioden. Johan kommer att guida från start till mål, finnas på plats i varje finalstad och rapportera inifrån schlagerbubblan. Johan kan melodifestivalen, ELON kan vitvaror och vår tanke är att vi tillsammans kommer att bjuda på kunskap och nyheter, säger Andreas J Vennerstrand.
Etiketter: elon

Nyhetsarkiv