Obegränsade samtal för en dollar i månaden

Pressmeddelande från Rebtel:
Svenska Rebtel, ett av världens ledande bolag inom internationella samtal, har under 2015 genomgått en totalrenovering. Efter omfattande förändringar, som en ny ledning och ett nytt varumärke, lanseras nu en helt ny tjänst. Rebel Calling möjliggör internationella samtal, app till app, utan internetuppkoppling genom att nyttja teleoperatörernas struktur och sätter därmed stopp för orimligt dyra internationella samtal.

Under ny bolagsledning, där samtliga har en gedigen bakgrund i telekombranschen, har man utvecklat en ny app med nya tjänster och en affärsmodell med potential att utmana såväl Voip- jättar, Skype och Viber, som telekombranschens gamla drakar. Som ett avgörande steg i att förändra telekomindustrin lanseras nu nya Rebel Calling.

– I dagsläget levererar vi drygt 1 miljard minuter av internationella samtal per år och nu tar vi nästa steg med Rebel Calling - en tjänst som kapar teleoperatörernas struktur och har potential att förändra branschen i grunden. De lösningar som finns för internationell telefoni är inte tillräckligt bra; din operatör tar hutlöst betalt, gratistjänsterna fungerar bara ibland och telefonkort lurar användarna. Med Rebel Calling löser vi alla dessa problem för 25% av världens befolkning, säger Magnus Larsson, CEO Rebtel.

För 1 USD i månaden möjliggör nya Rebel Calling kostnadsfria obegränsade samtal internationellt. Tjänsten fungerar vid lansering i mer än 50 länder världen över och ambitionen är att fortsätta bryta ner internationella telekomgränser och fortsätta utmana höga samtalsavgifter. Under 2016 kommer tjänsten vara gratis för alla användare. Tillsammans med den nya tjänsten så ändrar även Rebtel sin kommersiella strategi och relanserar sitt varumärke i samarbete med amerikanska Vice.

– Vi skall bli bäst på international calling och som vår nya logga avslöjar, har vi ett mål att vända upp och ner på en bransch i stort behov av förändring. Just nu har vi enorma förflyttningar över olika länders gränser och behovet att kommunicera på ett enkelt och billigt sätt har aldrig varit större. Vi lanserar ett varumärke skräddarsytt för en målgrupp som vill konsumera telekom fritt från internationella gränser, säger Fredrik Wrahme, CMO Rebtel.
Etiketter: rebtel

Nyhetsarkiv