Playground Distribution & Skullcandy

Pressmeddelande från Playground Distribution:
Playground Distribution har utökat sitt distributionsavtal med Skullcandy till att omfatta alla detaljhandelskategorier på den skandinaviska marknaden. Det nya avtalet började gälla den 19 januari 2016.

Skullcandy är det mest sålda varumärket för hörlurar på den amerikanska marknaden och ett ledande globalt hörlursvarumärke. Skullcandy vill utöka sin närvaro i Norden efter lanseringen av nya hörlurar och öronsnäckor med utmärkt prestanda inom stora marknadssegment som till exempel trådlösa produkter, sport och spel.

Köpenhamnsbaserade Playground Distribution har byggt ut distributionen av Skullcandy sedan mitten av 2012. De började i kärndetaljhandelssegmentet i Danmark och expanderade sedan till danska återförsäljare av hemelektronik i början av 2014. Fokuserad distribution och varumärkesuppbyggnad har hjälpt till att säkerställa en stadig tillväxt och öppnat vägen för ett nytt och mer omfattande distributionsavtal.

– Vi ser verkligen fram emot att utöka vårt samarbete med Skullcandy. Playgrounds modell har alltid varit att investera i och bygga varumärken genom vår 360° sätt att närma oss distribution. Å ena sidan aktiverar vi Skullcandys varumärke lokalt genom vårt team av sponsrade atleter, på evenemang och med videoproduktioner för sociala medier och PR. Å andra sidan arbetar vi med detaljhandlare för att driva kundflöde och säljfrekvens via kliniker, butiksmaterial och skräddarsydda aktiveringskampanjer. Dessa är de aktiviteter som skiljer oss från andra distributörer. Dessutom arbetar vi bara med märken och produkter som vi verkligen brinner för och Skullcandy är ett utmärkt exempel på detta, säger Anders Bjørndahl, VD för Playground Distribution.

– Vi ser fram emot att få varumärket att växa ytterligare i Norden. Vi tror att det finns en stor, outnyttjad marknadspotential för Skullcandy. Playground Distribution har en framgångsrik historia av att odla varumärkeskännedom och driva säljfrekvens hos viktiga återförsäljare i regionen, säger Paolo Doria, Skullcandys General manager för EMEA & Indien.

Nyhetsarkiv