Böjd skärm för fokus

MMD, teknikföretaget som marknadsför och säljer Philips skärmar, har lanserat sin första skärm med böjd design. Den extra breda 34-tumsskärmen skall ge användaren en unik visuell upplevelse och skärmens design kompletteras med utmärkt ljud från integrerade högtalare med DTS-surroundljud, anger företaget.

– Den böjda skärmen tar pixlarna närmare användaren och skapar en bekvämare visuell upplevelse med mindre distraktion, vilket gör det lättare att fokusera på arbetet, säger Artem Khomenko, produktmanager för EMEA på MMD.

Vid sidan om sin innovativa böjda design har skärmen även en enastående bildkvalitet med knivskarp CrystalClear UltraWide Quad HD-upplösning, AH-IPS LCD-teknik och 3440 x 1440 pixlars upplösning, anger MMD.

Skärmens Philips Smart-teknik och SmartContrast-funktion justerar automatiskt färg- och ljusstyrkan för att ge användaren bästa tänkbara visuella upplevelse. Den har även ett ekonomiläge som effektivt sparar energi och en SmartRespone-funktion som automatiskt motverkar lagg och flimmer när man använder den till spel och film.

Förutom DisplayPort och HDMI 2.0 finns även MHL och USB 3.0 anslutningar.
Etiketter: philips mmd

Produktnyhetsarkiv