Aftonbladet TV går in i MMS onlinevaluta

Pressmeddelande från MMS:
Aftonbladet TV blir därmed den första aktören i världen, utan sitt ursprung i TV-branschen, som ingår i en onlinereklamvaluta för rörlig bild.

När MMS lanserade onlinereklamvalutan för rörlig bild i maj 2014 var det den första i världen. Idag blir MMS onlinereklamvaluta för rörlig bild åter först i världen, då det från och med nu ingår en aktör som inte har sitt ursprung i TV-branschen. Aftonbladet TVs inträde i valutan är också en viktig signal till övriga branschen.

– Det här en världspremiär och en viktig milstolpe som visar mediemarknadens mognad i Sverige. Det betyder också att det blir allt svårare att för andra aktörer att ställa sig utanför det breda samarbete som en gemensam valuta innebär, säger MMS VD Magnus Anshelm.

Aftonbladet TV ser fördelar med att nu ingå i den gemensamma onlinereklamvalutan för rörlig bild.

– Vi vill vara öppna med hur stor publik vi har. Mätningen är ett kvitto på att Aftonbladet TV tveklöst levererar i nivå med de klassiska TV-husen. Vi är marknadsledare inom vårt område, säger Jan Scherman, affärsområdeschef Aftonbladet TV.

– I och med detta ger vi våra annonsörer full transparens och trygghet i köpprocessen. Det är ytterligare ett steg på vägen att förenkla för både TV-planerare och digitalplanerare att göra sina medieinvesteringar, säger Anders Wallner, försäljningschef Aftonbladet TV.

I MMS onlinereklamvaluta för rörlig bild ingår därmed MTG, TV4, Discovery Networks och Aftonbladet TV.
Etiketter: mms aftonbladet tv

Nyhetsarkiv