Elgiganten satsar i Skövde

Pressmeddelande från Elgiganten:
Fredagen den 23 oktober klockan 08:00 öppnades dörrarna till Elgigantens nya varuhus i Skövde.

– Vi har en positiv utveckling och fortsätter satsa på moderna varuhus i städer där vi ser potential, säger Niclas Eriksson, VD Elgiganten.

Flytten från Norrmalm till nya handelsområdet Stallsiken innebär en rejäl förstärkning av Elgigantens verksamhet i Skövde. Butiksytan har mer än fördubblats till fördel för en rejäl breddning av det befintliga sortimentet samt tillskott av helt nya affärsområden.

– Den satsning vi gör i Skövde hänger tätt ihop med vårt kundfokus. Genom att investera i moderna varuhus vill vi förbättra köpupplevelsen ytterligare och göra det enklare för våra kunder att handla. Nu har vi mer än dubbelt så stor butiksyta att jobba med och har kunnat utöka produkt- och tjänsteutbudet efter Skövdebornas behov både idag och i framtiden, säger Niclas Eriksson.

En av nyheterna är köksutställningen och försäljningen av Epoq-kök.

– Undersökningar visar att 13 procent av svenskarna planerar att renovera sitt kök under det kommande året och då känns det väldigt rätt att kunna visa upp vårt breda utbud av vitvaror, fläktar, blandare och Epoq-kök tillsammans. Vi erbjuder dessutom personlig rådgivning av specialistutbildade kökssäljare som kan hjälpa kunderna fram till ett personligt och modernt drömkök, säger Patrik Grape, Varuhuschef i Skövde.

Stora öppna ytor gör det lättare för kunderna att få en snabb överblick och enkelt hitta de produkter de söker. Helt i takt med utvecklingen har dator och så även telekomavdelningen vuxit.

– Telefonen har redan idag en väldigt viktig roll i människors liv och i framtiden kommer den att vara navet i vår digitala vardag. Med vår kompetens, vårt breda utbud av mobiltelefoner och tillbehör och det faktum att vi samarbetar med alla stora operatörer kan vi agera oberoende rådgivare till våra kunder i dom här frågorna och det känns otroligt bra, säger Patrik Grape.

I varuhusets nya Företagscenter står specialistutbildad personal redo att hjälpa alla företagskunder och i nya KnowHow-center finns specialutbildad personal som bland annat kan hjälpa kunderna med installation av programvaror, överföring av data från mobiler, reparationer, leverans och installation i hemmet och mycket annat.

Satsningen har lett till 20 nya arbetstillfällen i Skövde.

Nya Elgiganten Skövde erbjuder nu:
* Köksavdelning med Epoq-kök och smarta kökslösningar
* Företagscenter med specialister på företagsförsäljning (B2B)
* KnowHow/Servicecenter där kunderna kan få hjälp med förinstallation av programvaror och molntjänster, överföring av data från mobiler, reparationer, hemleveranser och installation av produkten i hemmet.

Från 78 till 157 butiker på två månader
Förutom det nya varuhuset i Skövde, har Elgiganten genomfört en kraftig storsatsning på nya butiker och nytt butikskoncept under september och oktober. På två månader växer Elgigantens butiksnät med ytterligare 79 butiker belägna i gallerior och city-kärnor över hela Sverige.

Det är de tidigare Phone House-butikerna som nu byggs om, moderniseras och omprofileras till Elgiganten Phone House. Sortimentet har breddats med fokus på den mobila livsstilen; med mobiltelefoner/smartphones, hörlurar, högtalare och dockningsstationer, surfplattor och mobiltillbehör.

– Tillgänglighet och flexibilitet är viktigt för kunderna och det faktum att de kan nå oss både i varuhusen, via vår hemsida eller vårt kundcenter är en absolut styrka. Att vi nu öppnar 79 butiker i gallerior och citykärnor innebär en ytterligare förstärkning av vår närvaro och närhet till kunderna. Nu blir det ännu enklare att besöka oss. Jag vågar påstå att vi kommer att förändra hemelektronikmarknaden i Sverige som den ser ut idag, säger Niclas Eriksson.
Etiketter: elgiganten

Nyhetsarkiv