Designsamarbete – Nescafé & Mini

Fenomenet co-branding är en trend som håller i sig 2015 och har realiseras i samarbetet mellan bilmärket Mini och kaffevarumärket Nescafé Dolce Gusto i form av en kaffemaskin i klassisk Mini design.

Ett designsamarbete där bil- och kaffeindustrin möts har blivit verklighet när bilindustrins uppstickande lillebror samarbetar med kaffeindustrins dito. Ett branschöverskridande samarbete som möjliggörs av synergin mellan de båda varumärkenas målgrupper.

Resultatet är kaffemaskinen Nescafé Dolce Gusto Mini i limited edition. En kompakt maskin till den som önskar en god kopp kaffe eller latte. Maskinen som brygger ett brett urval av kalla och varma drycker har ett tryck upp till 15 bar och har lånat typiska designattribut från Mini, så som randen i orange som går längs maskinens sidor.

Nescafé Dolce Gusto Mini anges signalera hastighet och designen är inspirerad av den gemensamma målgruppens estetik och designpreferenser.

– Vi vet att den typiska Nescafé Dolce Gusto kaffedrickaren älskar design och inte är rädd för att visa världen sin framgång och exakt samma sak gäller för målgruppen hos Mini, säger Benedicte Flamand, Nordic Communication Manager på Nescafé Dolce Gusto.

– Båda varumärkena står för kvalitet, design och möjligheten att kunna sätta sin personliga prägel på produkten. Båda varumärkena har också belönats med det prestigefyllda designpriset Red Dot Award 2014. De som köper en Mini eller Nescafé Dolce Gusto-maskin är inte rädda för att sticka ut. I själva verket så föredrar de det, säger Malin Dahlgren, Marketing Communication Specialist på Mini.
Etiketter: nescafe mini

Nyhetsarkiv