Senzum förvärvar SSS

Pressrelease från Senzum:
Tänk om ett bolag kan ta ett helhetsansvar för eftermarknadsservicen för bolag som säljer tekniska produkter i Norden. Detta är nu ett faktum genom förvärvet som ägde rum 29 maj 2015. I samband med förvärvet så namnändras Scandinavian Service Solutions "SSS", till Senzum Field Service AB.

De i många andra fall suddiga synergierna, är i detta fall tydliga. Bolag som säljer tekniska produkter såsom kyl & frys, diskmaskiner, ugnar, kyldiskar och andra tekniska produkter, erbjuder idag service genom olika partners som idag inte pratar med varandra. Genom förvärvet kan Senzum erbjuda en lösning där slutkunder får effektiv hjälp via distans genom till exempel telefon, video, chat, e-mail eller annan vald kanal. När kundens problem tydligt är validerat och ett distansarbete inte kan avhjälpa felet så initieras På-platsen-support genom att Senzums tekniker skickas ut till arbetet med rätt reservdelar och förhandsinformation för att avhjälpa problemet på kortast tid.

De stora besparingarna är kortad ledtid, mindre onödiga serviceärenden och färre eskaleringar. Detta sparar natur, och ger givetvis Senzums uppdragsgivare betydande kostnadsreduktion och ökad kundnöjdhet.

– Det är tydligt att det går att rita om hur delar av fysisk service utförs idag. Det skall bli oerhört spännande att erbjuda en mer komplett och uppgraderad eftermarknadsservice i Norden, säger Senzums VD Henrik Tegelström.

SSS taktar en årsomsättning om cirka 27 MSEK vilket gör att bolaget, trots sin ringa ålder, redan tagit över 30 procent av den outsourcade marknaden, bara i Sverige.

– Det har visat sig att vårt nya koncept har genererat de värden vi utlovat till våra nya kunder. Med Senzum som ägare så kommer vi kunna erbjuda än större värden som gör skillnad i alla led, det är en spännande tid nu, säger Karl-Johan Karlsson, VD för Scandinavian Service Solutions.

Om Senzum
Senzum är företagens partner inom kommunikation och kundservice. Med sina 80 medarbetare så hjälper bolaget andra företag och organisationer med outsourcing inom kundservicetjänster och teknisk support. Bolaget hjälper också företag som vill utveckla sin interna organisation och kommunikation genom molnbaserade system inom videomöten, contact-center och ärendehantering. Vidare erbjuder bolaget sin 20-åriga kunskap som konsulthjälp till organisationer som vill höja kvaliteten och effektivera verksamheten. Oavsett strategival så har bolaget möjlighet att stärka varumärken i sin kommunikation med omvärlden, genom den vassaste kompetensen på marknaden. Bolaget startade sin verksamhet 1994 och har jobbat på nordisk basis sedan 2001.
Etiketter: senzum sss

Nyhetsarkiv