Jays expanderar internationellt

Pressmeddelande från Jays:
Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) tar nu ett stort steg i sin internationella expansion genom ett utökat samarbete med världens största distributör av tillbehör för mobiltelefoner, amerikanska Brightstar Corp.

Den svenska prisvinnande hörlurstillverkaren Jays AB (publ) expanderar nu genom ett nytt internationellt samarbete med världens största specialiserade distributör av tillbehör för telekomindustrin, USA-baserade Brightstar Corp. Effekten kan för Jays del förväntas bli betydande genom exponering i ett nätverk som omfattar närmare 40000 butiker bara i USA och Europa. Brightstars tillbehörsdivision omsätter i detaljhandelsledet över 1 miljard USD globalt och är därmed en av de största aktörerna i sin bransch.

– Brightstar är en unik och framåtsträvande aktör inom marknaden för tillbehör. Vi har nu möjlighet att dra fördel av ett verkligt globalt perspektiv på vår affär genom Brightstars imponerande nätverk av försäljningskanaler. Utöver detta så besitter de också den kunskap och de verktyg som är nödvändiga för att säkerställa tillväxt och innovativ utveckling inom tillbehörsindustrin. För ett konsumentdrivet varumärke som JAYS, med universella produkter och målsättning att tillhandahålla bästa tänkbara portabla musikupplevelse, är möjligheterna som nu skapas i samarbete med Brightstar uppenbara och går hand i hand med vår övertygelse om var industrin är på väg. Det utökade globala samarbetet innebär i korthet att Jays som ett av få utvalda hörlursmärken kommer att vara en del av Brightstars globala sortiment, vilket öppnar dörrarna för distribution av Jays produkter på många nya marknader i Europa, USA och Asien. Konkreta affärsdiskussioner har inletts på flera marknader och vi har en stark tilltro till att vi med väl positionerade produkter i ett system med mycket hög skalbarhet kommer att kunna ta Jays affär till en helt ny nivå,  säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ).

– Vi ser fram emot att distribuera Jays produkter genom våra internationella försäljningskanaler. Som ett led i vår egen internationella utveckling expanderade vi helt nyligen vår försäljning av tillbehör till Gulfstaterna, vilket utgör ytterligare en fantastisk möjlighet. Globalt finns idag en stor efterfrågan efter att stärka den mobila upplevelsen med högkvalitativa audio-tillbehör och produkter så som produkterna från Jays spelar där en stor roll, då de även bidrar med betydande omsättning för detaljhandel och operatörer, säger William Ripley, VP Brighstar Accessories i Europa, Mellanöstern och Afrika.
Etiketter: jays brightstar

Nyhetsarkiv