Boxer väljer Crispin Porter + Bogusky

Pressmeddelande från Boxer:
I vintras gick Boxer ut i en byråupphandling. Efter pitchprocessen så får nu Crispin Porter + Bogusky förtroendet att ta fram Boxers nya kommunikationsplattform för samtliga medier.

Arbetet med den nya kommunikationen har precis börjat och kommer att synas i och med en kampanj i höst. Men det första resultatet av samarbetet kommer att rulla ut redan 27 april med en kampanj för Boxer Flex.

– Vi valde CP+B tack vare deras energi, engagemang, digitala erfarenhet och kreativa höjd. Vi gillar även deras strategiska syn på vad kommunikation idag ska åstadkomma. De kommer bli en viktig och nära samarbetspartner för oss när vi nu tar fram ett nytt kommunikationskoncept och börjar resan mot ett förnyat, modernt och kundfokuserat Boxer, säger Elisabet Åkerhielm, marknadschef på Boxer.

– Elisabet och resten av teamet på Boxer genomförde en mycket professionell och gedigen pitchprocess. Vi går nu in i en väldigt spännande fas då Boxer både som företag och varumärke, ihop med resten av branschen, håller på att förändras helt och hållet. Det är en mycket rolig resa vi har framför oss och alla vi på CP+B är otroligt peppade över att få vara med på den, säger Cecilia Steenberg Forsberg, Managing Director på CP+B Stockholm.

I samband med detta så har C2 valts som Boxers nya web- och produktionspartner. De kommer att jobba i nära samarbete med Boxer och CP+B framöver.

– Vi är väldigt glada över att kunna hjälpa Boxer att effektivisera och integrera produktionen av kommunikation för alla medier, säger Eric Francia, VD på C2.

Nyhetsarkiv