Adobes tredje moln

Pressmeddelande från Adobe:
Nu lanserar Adobe sitt tredje moln – Adobe Document Cloud. Helt nya Acrobat DC är hjärtat i Adobes senaste molnerbjudande och ska digitalisera hanteringen av dokument. Med Adobe Document Cloud kan professionella och privata användare bland annat scanna fysiska dokument med sin smartphone och få dem konverterade till digitala filer som går att redigera och signera. Adobe meddelar även att Adobe Reader, det världsledande verktyget för visning, utskrift och kommentering av PDF-dokument nu byts ut av Acrobat Reader DC.

Nu tar Adobe nästa steg mot molnet. Adobes kreativa program och marknadsföringslösningar säljs redan som molntjänster genom Adobe Creative Cloud och Adobe Marketing Cloud, nu följer Adobes lösningar för dokumenthantering efter.

Adobe Document Cloud är ett nytt utbud av integrerade tjänster som finns tillgängliga via en personlig online-hub. Användaren kommer kunna skapa, revidera, godkänna, signera och följa dokument oavsett om det är via dator eller en mobil enhet. Acrobat DC kommer att finnas tillgängligt i abonnemangsform men även som engångsköp. Med Adobe Document Cloud får både företag och privata användare tillgång till och kontroll över viktiga dokument, oavsett var de befinner sig.

– Det har pratats om det pappersfria samhället i många år, men faktum är att när andra branscher som film-, TV- och musikbranschen för länge sen flyttat över till digitala plattformar så är det många företag som fortfarande är fast vid det analoga pappret. Vi vill gärna sätta fart på utvecklingen med vår nya teknik och säkerställa att arbetet med affärskritiska dokument såsom kontrakt och handlingar blir digitalt och lättillgängligt för alla, säger Jenny Höglund, nordisk marknadschef för Document Cloud på Adobe.

Adobe Document Cloud erbjuder tjänster som; företagsklassad e-signering, något som ökar farten och effektiviteten på dokumentarbetsflöden både inne i och utanför organisationen. Adobe Document Cloud skapar förutsättningar för företag att ligga i framkant. I tillägg till detta kan företag även administrera användare och licenser i Document Cloud och Creative Cloud med Single Sign-On (SSO) via Adobe Enterprise Dashboard.

– Alla typer av organisationer lider av spretig dokumenthantering, eller vad vi kallar, "document disconnect". Det påverkar företag av alla storlekar i alla branscher över hela världen. Detta resulterar i långa förseningar och fel i hela affärskritiska funktioner såsom köpeavtal och fakturering, inköp, rekrytering och anställningsavtal. Det är ett allvarligt hinder för företag som, enligt vår undersökning, påverkar intäkterna, affärsavtal, kostnader, produktivitet och kundupplevelse negativt. Med Document Cloud kan användaren strömlinjeforma dokumenthanteringen på ett helt nytt sätt, säger Jenny Höglund.

Enligt en studie från Adobe och IDC är spretiga dokumentprocesser, eller så kallad "document disconnect", präglande och har en negativ inverkan på alla delar av verksamheten. Undersökningen visar exempelvis att 80 procent av dokumenthantering fortfarande inte är digital, och dokument överförs både en och två gånger på papper, speciellt när signering av dokument krävs. Undersökningen visar också att företag har estimerat att lösningen på utmaningen med "document disconnect" skulle innebära en ökning av intäkterna med 36 procent, en minskning av kostnaderna med 30 procent samt minska risken att bryta regler och lagar med 23 procent.
Etiketter: adobe

Nyhetsarkiv