Mer effektiv kundkontakt

Pressmeddelande från Plantronics:
Kundtjänstens roll är idag viktigare än någonsin. Enligt en kundundersökning kan 89 procent tänka sig att lämna ett företag för en konkurrent på grund av ett dåligt bemötande. För att hjälpa kundtjänst att tillmötesgå kundernas allt högre krav lanserar Plantronics DA80, en högpresterande USB-ljudprocessor för softphones.

– DA80 är långt mer än ett enkelt steg framåt i prestanda och användbarhet för en USB-ljudprocessor. Den hjälper våra kunder att ge smartare kundservice och åstadkomma bättre resultat. Genom att göra DA80 till en del av sin softphone-strategi kommer våra kunder att ha en plattform som ger nya insikter i kundkontakten, säger Philip Vanhoutte, Senior Vice President och VD Europa och Afrika, Plantronics.

DA80 är först ut i Plantronics nya DA-serie och skall ge en bättre upplevelse för både kund och kundtjänst. Med mjukvarulösningarna Plantronics Manager Pro och Plantronics Hub levererar DA80 kontextbaserad information för att förenkla och effektivisera arbetsflödet. DA80 har ett enkelt användargränssnitt utan komplicerade menyer och är utrustad med buller- och ekodämpning. Plantronics SoundGuard-teknologin övervakar och kontrollerar ljudnivåerna och skyddar användaren mot plötsligt kraftiga ljud.

Med mjukvarulösningen Plantronics Spokes ger DA80 användbar information om hur länge ett headset har varit frånkopplat eller hur ofta tyst-knappen används. Flera stora ACD- och CRM-leverantörer kommer att integrera detta i sina system för att göra hanteringen av samtal mer effektiv. Mjukvaran Plantronics Hub ger säker och automatisk låsning av arbetsstationen när headsetet kopplas från.
Tillsammans med Plantronics Manager Pro kan teletjänstcentraler uppdatera och spåra uppkopplade DA80-enheter via deras unika serienummer. Plantronics erbjuder även utvecklare gratis öppen API för att integrera DA80 med mjukvaruapplikationer från tredje part.
Etiketter: plantronics

Nyhetsarkiv