Sol Republic & Tiger Woods

Pressmeddelande från Isolda:
Genom sin mission "att förändra världen genom en lyssnare i taget" meddelar livsstilsvarumärket Sol Republic och 11-faldige PGA Tour-"Player of the Year" samt 14-faldige major-vinnaren, Tiger Woods, ett nytt partnerskap.

Sedan starten 2011 har Sol Republic designat hörlurar och högtalare från grunden för musikälskare i hela världen. Från de oförstörbara hörlurarna Tracks till den ultraportabla högtalaren Punk fortsätter Sol Republic att leverera ljud och design i framkant. Som en världskänd idrottsman som spenderar merparten av sin tid på och av golfbanan, använder Tiger musiken till att fokusera och lyfta sitt spel. I samband med medverkandet på Phoenix Open, kommer Sol Republic och Tiger Woods börja arbetet med att ta fram spännande audio-produkter som kommer att lanseras på marknaden under de kommande månaderna. Det gemensamma målet med produkterna kommer vara: om det låter bättre så känns det bättre.

– Musik är en stor del av mitt liv och min träning, den inspirerar mig att träna hårdare, förbli fokuserad och att bli bättre för varje dag. Det är spännande att hitta ett varumärke som bryr sig om musik på samma sätt som jag gör, och jag är redo att jobba med Sol Republic för att ge den passionen till livet, säger Woods.

Tiger Woods delar sin passion för musik med andra Sol Republic-partners som alla vill sprida vikten av ett bra ljud. Bland dem finns DJ:s som Calvin Harris och Steve Aoki, olympiske simmaren, Michael Phelps, surfstjärnan Julian Wilson och många andra atleter och artister.

– Atleter, på alla nivåer, använder musiken som motivation att prestera på topp. Tiger är en legendarisk idrottsman som förändrade golfsporten genom sin tävlingsinriktade kämparglöd och han delar vår passion för musik och kraften som den ger för människor att uppfylla sina mål, säger Kevin Lee, VD och en av grundarna av Sol Republic.

Sol Republic distribueras i Norden av Isolda.

Nyhetsarkiv