Huawei ökade 30 procent 2014

Pressmeddelande från Huawei:
Nyligen presenterade Huawei Consumer Business Group (BG) resultatet för 2014. Den total försäljningen ökade med 30 procent jämfört med tidigare år till 12,2 miljarder USD. Leveranser ökade med 7,8 procent till totalt 138 miljoner enheter under 2014, inklusive 75 miljoner smartphones, en ökning med 45 procent jämfört med 2013.

– Vår strategi att fokusera på högkvalitativa produkter i mellan- och det högre prissegmentet under 2014 har resulterat i stor utveckling inom flera områden som produktutveckling, varumärkeskännedom, kanalutveckling och ökad marknadsandel. Detta har ytterligare befäst vår position som nummer tre på smartphone-marknaden. Den globala spridningen av vårt varumärke har fortsatt och Huawei har blivit det första bolaget från det kinesiska fastlandet att komma med på Interbrand’s Top 100 Global Brands of 2014-lista, säger Richard Yu, CEO på Huawei Consumer BG.
Etiketter: huawei

Nyhetsarkiv