Honor debuterar med Honor 6

I slutet av 2014 presenterades det nya varumärket Honor för den Europeiska marknaden och först ut i produktportföljen är flaggskeppsmobilen Honor 6, som lanserades som världens snabbaste smartphone.

Varumärket Honor lanserades på ett annorlunda sätt – utan pampiga TV-reklamer eller butikskedjor på de fina gatorna. Istället har större delen av lanseringsinvesteringen lagts på att utveckla en bättre smartphone till ett bättre pris, anger företaget.

Mottot "av konsumenter, för konsumenter" och C2B-affärsmodellen (consumer-to-business) innebär att Honor tar in regelbunden feedback och förslag från konsumenterna för att ytterligare utveckla användargränssnittet för att sedan, på en regelbunden basis, skicka ut uppdateringar till samtliga användare, meddelar Honor.

Konsumenter uppmanas att lämna sin feedback på www.hihonor.com, www.facebook.com/HonorEurope eller på www.twitter.com/honoreu.

– Genom "av konsumenten, för konsumenten"-filosofin är Honor ett varumärke som möter konsumenternas behov. Vi ger dem kvalitet, frihet och möjlighet att påverka, vilket gör Honor till en ny livsstil, säger Jeff Liu, VD för Honor.

Först ut i produktportföljen är smartphonen Honor 6 som drivs av ett Octa-core Kirin920-chipset och som stödjer LTE Cat6, vilket ger nedladdningshastigheter på upp till 300Mbps. Honor 6 är därmed världens snabbaste smartphone, enligt Honor.

Den inbyggda kameran på 13 megapixlar gör det möjligt för användaren att genom ett enkelt dubbelklick på volym ned-knappen ta ett foto på 0,6 sekunder, och det inbyggda 3100mAh-batteriet i kombination med SmartPower 2.0-tekniken skall resultera i en batteritid på över två dagar vid normalt användande och över en dags batteritid vid tung användning.

Honor 6 har en 5 tums Full HD in cell-skärm med en pixeltäthet på 445 PPI, och telefonen är utrustad med en yta som skall minimera risken för fingeravtryck och som även skall ge skärmen en silkeslen känsla vid beröring.
Etiketter: honor

Produktnyhetsarkiv