FC Barcelona & Beko

Vitvarujätten Beko lanserar en ny logotyp som kommer att synas på Barcelonas tröjor under de kommande fyra åren. Den globala aktören Beko och FC Barcelona kommer att samarbeta med global marknadsföring och företagens sociala ansvar.

FC Barcelona och Beko tillkännagav 30 juni 2014 undertecknandet av ett nytt avtal som gör att Beko blir FC Barcelonas samarbetspartner för de kommande fyra åren. Avtalet innebär att Bekos nya logotyp, som också lanseras nu, kommer att placeras på Barcelonas matchtröjor och träningströjor – för första gången någonsin för ett kommersiellt varumärke. Beko blir det första kommersiella varumärket att utnyttja plats på FC Barcelonas officiella kläder, med placering på vänster arm.

Den nya outfiten lanserades på FC Barcelonas fotbollsstadion Camp Nou, där Mustafa V. Koç, styrelseordförande i Koç Holding; Levent Çakiroglu, President för Koç Holding Durable Group och Arçelik A.S VD; Josep Maria Bartomeu, President i FC Barcelona och Javier Faus i Santasusana; Vice President i FC Barcelona var närvarande.

FC Barcelona och Beko kommer att föra samman sina två globala varumärken för att tillsammans uppnå deras delade strategiska marknadsmål och CSR-målsättningar.

Partnerskapet kommer att symboliseras av en Beko logotyp på armen av spelartröjorna för alla Barcelonas matcher i den spanska ligan och cupen under säsongen 2014/2015, plus träningsmatcher och sommarturné.
Beko är ett av Europas största märken inom vitvaror, rankat som nr.2 i antal enheter under 2013. Beko ägs av Turkiska Koc Holding och är ett av flera varumärken inom holdingsällskapet.

– Beko kommer inom närmaste framtiden att satsa stort på den svenska marknaden, berättar Kjetil Mikkelborg, Nordic Marketing Manager på Grundig Nordic, som jobbar med försäljningen och marknadsföringen av Beko.

Nyhetsarkiv